insanların düşünmesine de engel olan bir eğitim ve medya var. İnsanların düşüncesi yasaklanmış vaziyette. Biz insanların düşünmesinin önünü açmak istiyoruz. Düşünmek, soru sormakla başlar.

Ahmet Altan

19 Şubat 2007 Pazartesi

Milano'yu Türkler bastı

Türk tekstilcilerin Milano'daki kumaş fuarına alınmaması üzerine İtalyan Tekstil ve Moda Birliği Başkanı Paolo Zegna ile süpriz bir görüşme yapan Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen sert çıktı: Gerekçelerinizin tabanı yok, yaptığınız uluslararası ticarete aykırı. Bu artık bir onur meselesidir

ÇAĞRI BİLGİN -RADIKAL
MİLANO - İtalya'da üç yıldır yapılan ve bu yıl altıncısı düzenlenen, dünya modasını belirleyen kumaş fuarı Milano Unica'ya Türk şirketlerinin alınmaması Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'i çok kızdırdı. Türkiye, Avrupa Birliği (AB) üyesi olmadığı için ve yer yokluğundan Türk şirketlerin bu yıl da fuara alınmadığını Milano'da bulunan bir grup Türk gazeteciden öğrenen Kürşad Tüzmen, İtalyan Tekstil ve Moda Birliği Başkanı Paolo Zegna ile programda olmayan süpriz bir görüşme istedi. Tüzmen'in çağrısı üzerine, Hindistan'a gitmek üzereyken Tüzmen'le görüşen Zegna, bakanın sert eleştirileriyle karşılaştı. Tüzmen "Gerekçelerinizin tabanı yok, yaptığınız uluslararası ticaret hukukuna aykırı. Bu artık bir onur meselesi" dedi.

İtalyanlardan yeşil ışık

Ermenegildo Zegna'nın da sahibi olan olan Paolo Zegna'ya 'Fuara Türk firmalarının alınmama gerekçesinin olamayacağını' söyleyen Tüzmen, bir dahaki fuarda Türk firmalarını organize olarak görmek istediğini ifade etti. Zegna'dan bu konuda yeşil ışık alan Tüzmen, dünyanın en önde gelen markalarının kumaş almak için akın ettiği fuara Türk kumaş üreticilerinın katılması adına önemli bir adım atmış oldu.

Milano'daki görüşmeye Avrupa Tekstil ve Hazır Giyim Federasyonu (EURATEX) Başkanı Michele Tronconi, Türk tarafından da Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Oğuz Satıcı ile İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği Başkanı (İTHİB) İsmail Gülle katıldı.

Görüşmelerde İtalya Tekstil ve Moda Birliği Başkanı Paolo Zegna, Türkiye'nin Avrupa Birliği üyeliğini desteklediğini belirterek, Türk firmalarının Milano Unica fuarına katılmaları için bir çalışma yapacaklarini ifade etti.

Michele Tronconi de Türk hazır giyim ve tekstilinin Avrupa hazir giyiminin bir parçası olduğunu belirterek "Türk tekstil ve hazir giyimiyle ortak çalışırsak önemli bir sinerji yaratırız" dedi. Görüşmeden sonra Türk fuarı Texbridge'i de gezen Tronconi, fuarda gördüğü Türk ürünlerinin tahmininin üzerinde bir kaliteye sahip olduğunu söyledi.

İTHİB'den alternatif fuar

Tüzmen'i, Zegna ile görüşme yapmaya götüren süreç Unica'ya kabul edilmeyen Türk firmalarının alternatif olarak aynı tarihlerde (14-16 Şubat) İstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği şemsiyesi altında (İTHİB) Milano'da 'Texbridge' adıyla bir fuar düzenlemesiyle başladı.

Unica'ya rağmen çok başarılı geçen ve İtalya'da ses getiren Texbridge'in ev sahibi İTHİB'in Başkanı İsmail Gülle, "Milano'da olmak özgüvenimizi göstermek açısından önemliydi" dedi. 37 Türk kumaş üreticisinin katıldığı Texbridge'in açılışını yapan Kürşad Tüzmen aynı gün Türkleri Unica'ya almayan İtalyan Tekstil ve Moda Birliği Başkanı Paolo Zegna ile programda olmayan sürpriz bir görüşme yaptı.

Zegna ile görüşmesini değerlendiren Kürşad Tüzmen şunları söyledi: "Avrupa'da ve İtalya'da Türk tekstil ve hazır giyim sektöründe yaşanan gelişmelerin dikkatle izlendiğini gördüm. Bizim moda ve marka çalışmalarımız herkesin dikkatini çekiyor. Avrupa ülkeleriyle ortak çalışabileceğimiz alanlar da var. Bunu en iyi şekilde değerlendirmeliyiz. Hem rakibiz hem de işbirliği yapacağımız konular var. Milano'da düzenlediğimiz Texbridge'de sergilediğmiz ürünler kalitesiyle göz doldurdu."

Hedef: 2 milyar dolar

"Yaptığım görüşmelerde de Türk tekstilinin durumunu ve geldiği noktayı konuştuk" diyen Tüzmen şöyle devam etti: "Dünyada yaşanan haksız rekabete karşı ne önlem alabiliriz bunları konuştuk. Sektörde yaşanan haksız rekabet Türkiye'yi olduğu kadar Avrupa tekstil sektörünü de etkilemektedir. Dolayısıyla buna karşı ortak hareket etmekte yarar görüyoruz." Son dönemlerde tekstil ve hazır giyim sektöründe ihracatımızın en çok arttığı ülkelerin başında İtalya'nın geldiğini kaydeden Kürşad Tüzmen, "Bu ihracatımız artarak devam edecektir. İlk hedefimiz İtalya'ya 2 milyar dolar tekstil ve hazır giyim ürünü ihracatı gerçekleştirmektir. Bunu bir iki yıl içinde yapacağımıza inanıyorum" dedi.

Satıcı: Dikkatle izliyorlar

TİM Başkanı Oğuz Satıcı, sektörün geleceğinin geçmişinden daha parlak olacağını vurgulayarak şöyle konuştu: "Tekstil ve hazır giyim sektörü ülkemizde bu güne kadar daha çok istihdam üretti. Artık istihdamın yanında zenginlik ve değer yaratma zamanı geldi. Bu değişim iyi okunmalı. Sektör önümüzdeki dönemde önemli bir sıçrama yapacak.

Bu hem Türkiye hem de dünya tekstil sektörü tarafından net bir şekilde görülüyor. Gerek Türkiye gerekse de dünyanın çeşitli yerlerinde düzenlediğimiz fuarlar bunu açıkça gösteriyor. En son Milano'da bu fuarda bunu gördük; dünyanın en büyük markaları Türk tekstil ve hazır giyim ürünlerini dikkatle izliyorlar."

'Türklerin dış yatırımları bize gurur verir'

İHKİB Başkanı İsmail Gülle: Milano'da yer almak çok önemli.

Türk tekstil sektörünün dünya modasına yön veren büyük firmaların alım yaptığı Milano'daki Unica fuarına katılmasının önemine işaret eden İsmail Gülle şunları söyledi: "Artık tüm dünya Türk tekstil ve hazırgiyim sektörü hakkındaki ezberini değiştirmeli. Dünya markası olma yolunda ilerleyen yüzlerce Türk firması çok ciddi bilgi birikimine sahip oldu. Türk firmalarının bu bilgi birikimini dünyadaki diğer global oyuncular gibi artık yurtdışında kullanma zamanı geldi. Bu nedenle Unica gibi fuarlara katılmamız ve yurtdışında yatırım yapmamız çok önemli."

Gülle ayrıca dünya piyasalarında boy gösteren Türk şirketlerinin; Çin, Hindistan, Rusya, Mısır veya başka bir ülkedeki yatırımlarından kazanacağı tüm katma değeri, vergi ve servet olarak yine Türkiye'ye döndüreceğini söylerken şöyle dedi: "Bunun yanında rekabet etme ihtimalini yitirmiş mal ve hizmetlerde dünyanın herhangi bir yerine yatırım yapılmasının da önünün açılması lazım. Türk sermayesinin global yatırımcı olması hepimize gurur verir. Türk firmaları vasıflı işçi gerektiren ve katma değeri yüksek işleri yine Türkiye'de yapmaya devam edecektir."
İsmail Gülle, son olarak şöyle dedi: "Tüzmen'in bu görüşme için Zegna'yı çağırması çok etkili oldu. Biz, Zegna'ya 100 mektup yazsak bu kadar etkili olmazdı. Eğer Unica fuarına alınmazsak Texbridge'i yapmaya devam edeceğiz."

Gülle: Nokta atışı yaptık

Modanın devleri Türk fuarını gezdi İsmail Gülle, 14-16 Şubat tarihleri arasında düzenlenen Texbridge fuarına 700'den fazla ziyaretçi geldiğini belirterek, özellikle A+ markalardan çok olumlu geri dönüşler aldıklarını vurguladı. Fuarın hedef kitlesine uygun bir ziyaretçi profili oluştuğunu dile getiren Gülle, "İlk fuarda böyle bir elektrik almamız devamının gelmesi için de çok önemliydi. Bu fuar hedef adına tam nokta atışı oldu" diye konuştu.

Gülle ayrıca, "Altyapımız da gücümüz de var. İtalya küresel moda merkezi. Bu nedenle bu fuarlarda yer almak sektör için çok önemli. Biz bu fuarı Londra, Paris ve New York'ta da düzenliyoruz. Milano'da ilk fuardan edindiğimiz izlenim en etkilisinin Milano olacağı" diye konuştu.

Gülle, fuarı gezen moda devlerini şöyle sıraladı: Diesel, Prada, Hugo Boss, Maxmara, Armani, Corneliani, Calvin Klein, LiuJo, Coin, Loretta-Beverly Hills, Pierre Cardin, GAP, Banana Republic.

Ceyda Erem kumaş fuarı düşünüyor

CNR Fuarcılık'ın Yönetim Kurulu Başkanı Ceyda Erem de hem Texbridge hem de Milano Unica fuarını ziyaret etti. Milano gezisiyle ilgili ayaküstü sorularımızı yanıtlayan Erem şu bilgileri verdi: "Unica fuarında yapılan son yenilikleri görmek istedim. Eğer Unica, Türk şirketleri almamaya devam ederse, belki buradaki Texbridge fuarını biz organize edebiliriz. Ayrıca İstanbul'da da Türk kumaşlarının gücünü gösteren ayrı bir tekstil fuarı yapma niyetimiz var. Onun için de Unica'da neler var neler yok diye baktım."

Hiç yorum yok: